maandag 18 juni 2012

Informatiepakketje sturen?

Deze mail kwam vandaag binnen bij de redactie Dark horse.


Informatiepakketje sturen aan de gemeentes en gemeenteraadsleden?

Brief aan de Eerste Kamer van advocaat Peter Prinsen over het wetsontwerp 32 015 ‘Herziening maatregelen van Kinderbescherming’.

Brandbrief van de Rotterdamse jeugdrecht advocaten 2008
Mogelijk een paar voorbeelden van Plannen van Aanpak (geanonimiseerd) van de diverse instellingen. Dit om een beeld te geven van hoe ‘vakkundig’ deze zijn opgesteld.

‘Jeugdzorg is een sluipmoordenaar’ door Sven Snijer. Een allegorisch verhaal over de sluipwesp en zijn prooi. Hij laat hierin haarscherp, de werkelijke werkwijze en het ware gezicht van jeugdzorg opdoemen.
Een linklijst van documentaires over jeugdzorg, die inzicht geven in hun werk- en handelwijze de afgelopen jaren.

Macht van de gezinsvoogd

Verhaal van een moeder over haar ervaringen met de SGJ

Zorgboerderij waar ook de William Schrikker Stichting kinderen plaatst

Vechten voor Linda’ uitzending van Brandpunt februari 2011 http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2011/afleveringen/27-02-2011/fragmenten/vechten_voor_linda


Extra tip: Lees de berichten die op Dark horse verschijnen!
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl

5 opmerkingen:

  1. Ja, prima plan. Informatie is een machtig wapen. En legaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kind op een andere school zetten mag niet eens meer , ondanks dat het goed gaat , wil bjz spoed uhp
    een kind waar niks mis mee is .....kapot maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelijk doen en bijvoorbeeld een paar geanonimiseerde dossiers?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb o.a. de huisarts de volgende alinea gezonden:

    U dient zich te realiseren dat jeugdzorg bij de zaak betrokken is. Het (werk-)niveau van jeugdzorg­mede­werkers maakt (o.a.) dat onderscheid tussen beweringen en feiten niet wordt gemaakt.
    U werkt mogelijk mede daardoor ten onrechte mee aan het - verder - ontwrichten van het leven van de kinderen.

    Je zou dit aan elke arts, instelling e.d. moeten laten weten.

    Bjz isoleren door de andere professionals te informeren ..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mijn psycholoog, mijn huisarts, mijn fysiotherapeut, mijn school, mijn bedrijfsarts, mijn familie,kennissen, buren mijn verhaal verteld. Je zag in eerste instantie onbegrip en later de verbijstering groeien in hun ogen. "Hoe is dit mogelijk,hoe KAN dit allemaal!!!" was hun reactie.

    Vervolgens heb ik hen attent gemaakt op jouw site Sven en het adres bij hen achtergelaten.

    Hoe moeilijk het ook is ouders, PRAAT,VERTEL,LAAT ZIEN EN LEZEN,HOE BJZ te werk gaat,wat er gebeurt. Kruip uit je isolement. Zorg er voor dat je er niet alleen voor staat. Maak ze attent op het feit dat zij HEEL goed moeten uitkijken alvorens informatie (aan wie dan ook!!) te verstrekken.

    Hun begrip en ondersteuning heb je broodnodig om overeind te blijven.
    Ga door!! Blijf vertellen!!

    BeantwoordenVerwijderen