zondag 3 juni 2012

Voor - tijdens - ná de William Schrikker 'behandeling'


Jordy werd door zijn vader weggehaald bij een instelling van de WSJ, omdat hij zag dat het niet goed ging met de jongen. Hij vluchtte met hem naar Bolivia, waar hij met zijn vriendin en zijn zoon een nieuw leven heeft opgebouwd.

Op de eerste foto is hij 5 jaar. De foto is genomen op school. Dit was voor zijn verblijf bij de William Schrikker Jeugdbescherming (Toen nog WSG)



Op de tweede foto is Jordy te zien zoals hij er uit zag toen Rhon (zijn vader) hem na een half jaar voor het eerst weer zag (6 jaar). Rhon heeft hem toen ook aan medici laten zien en die waren er unaniem van overtuigd dat hij gedrogeerd werd, maar de gezinsvoogd had toen al besloten niet meer met Rhon te praten. Hij kreeg op zijn vragen over vermoeden van medicatie geen antwoord.


Op de derde foto is Jordy te zien toen hij al een half jaar in Bolivia woonde, tijdens het bezoek van zijn oma. (Hij is dan 8 jaar)


Deze foto's zijn ook aan de rechter getoond, maar ze was vast kippig, want ze zag geen verschil.
(Het volledige verhaal van Jordy is in voorbereiding bij de redactie van Dark horse.)

Oproep redactie Dark horse: Heeft u foto's van uw kind(eren) voor - tijdens en/of ná hun plaatsing in pleeggezin of een instelling, waarbij ze gedrogeerd en/of gewoon doodongelukkig zijn? Stuur deze foto's dan naar jeugdzorg-darkhorse@hotmail.com

Wij zullen hier een fotogalerij van maken en aanbieden aan Defence for Children.

Oma van Jordy:

Geschokt zag ik vorige week de foto's van William op

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2012/05/je-kind-gedag-zeggen-bij-de-wsj.html

Het deed me denken aan Jordy na de uhp. Ook hij zag er zo uit. Dit liet me niet meer los en ik heb hierover gesproken met de moeder van William.

Zo ontstond het idee om bij de petitie een foto galerij aan te bieden.
hiervoor vraag ik je medewerking.

De bedoeling is een foto voor en een foto na de uhp (eventueel van daarna weer thuis) met de leeftijd op de foto's en kort het verhaal. En of het bekend is of er medicatie gegeven wordt. Zo ja, gebeurt dat met of zonder toestemming ouders.

Graag opsturen per mail naar Sven of mij, met vermelding of het ook in een artikel van Dark horse gebruikt mag worden.

jeugdzorg-darkhorse@hotmail.com

adabusman@hotmail.com

PS: We zijn over de 2800 handtekeningen http://jeugdzorg.petities.nl , op naar de 3000

               Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse
C http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com/2012/04/alle-artikelen-jeugdzorg-dark-horse.html

7 opmerkingen:

  1. Kippig?! Die rechter had een blinddoek om!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op foto 1 en 3 is een heel vrolijk jongetje te zien die echt geniet. Op foto 2 is een jongetje te zien dat niet vrolijk is en het lijkt dus echt wel dat hij gedrogeerd is. Als een rechter dat niet ziet heeft die oogkleppen op is toch duidelijk te zien dat er iets niet klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof wel dat een kind thuis vele malen gelukkiger is dan in een instelling. Alleen kunnen deze foto's vervelend genoeg ook uitgelegd worden als een moment opname. Overtuigender is het om stukjes te filmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan niet zien of Jordy op de tweede foto gedrogeerd is. Wel is het duidelijk dat hij op de andere foto's een vrolijk jochie is. Op de tweede foto is hij vermoeid en mist hij zin in het leven. Je dagen in een instelling slijten is op zich al genoeg daarvoor. Helaas kan het inderdaad uitgelegd worden als een momentopname, of dat hij genoeg moe was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de duidelijkheid, dit zijn een paar foto's en kan je een moment opname noemen, maar, ik heb er nog veel meer die hetzelfde tonen. Zelfs de WSG geeft toe dat Jordy door de uhp achteruit ging, maar dan vraag je verlenging aan. Waarom? Moest het nog slechter? En dat terwijl er geen enkele reden was voor de UHP, behalve een gefrustreerde ondeskundige gezinsvoogd die graag haar zin wilde doordrijven ten koste van een kind.Dit was de reden voor http://jeugdzorg.petities.nl

    Oma van Jordy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je naar het buitenland gaat dan kan de rechtbank geen OTS en/of UHP meer uit spreken in Nederland. Je kunt maar beter met je kind naar het buitenland vertrekken. De oma van Jordy weet dat het zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen mijn man overleed, mochten mijn dochters met handicap een weekendje logeren bij een familielid. Dit om mij 'te ontlasten'. Toen wist ik nog niet wat ik nu wel weet.

    Mijn dochters hadden namelijk geen handicap, die moesten gewoon "goed aangepakt worden". Zo werd er dus achter mijn rug om gecommuniceerd over mij en mijn kinderen. Ik kreeg ze terug als psychiatrisch patiëntjes.

    De middelste foto van Jordy doet me denken aan de paar foto's die ik van mijn dochters van dat weekend heb. De verschrikking staat op het gezicht van de jongste dochter te lezen. Spreekt vanzelf dat ze nooit meer uit logeren zijn gegaan en dat ik de familie niet meer zie.

    BJZ heeft bij mij overigens bakzeil gehaald. Gedwongen (!via leerplicht ambtenaar) (medisch) (her)onderzoek wees mijn gelijk uit die ik ook gekregen heb. Ik besef volledig dat lang niet iedereen dit gelijk krijgt. Ze konden trouwens moeilijk anders.

    Als ze voet bij stuk hadden gehouden hadden ze feitelijk beweerd dat ik(origineel) briefpapier van een kinderneuroloog, 2 neuropsychologen, 3 kinderfysiotherapeuten, een haptonoom, een speltherapeut en een logopedist van verschillende instellingen had bemachtigd én 'hun' documentatie had vervalst inclusief handtekeningen.

    Om te nuanceren: ik ben ook op de hoogte (door mijn werk) van (enkele) verhalen waarbij de hulp van bjz wèl goed uitgepakt heeft. Die kinderen zijn ook weer terug bij hun ouders of hun leefomstandigheden in het gezin zijn aanzienlijk verbeterd.

    Overigens ben ik zelf op dit moment mentor van een kind (zojuist 12 geworden) op zijn eigen verzoek (hij kent mij via mijn werk), via de inschakeling van: http://www.eigen-kracht.nl

    Voor deze vorm van hulpverlening geldt: als het hulpplan klaar ligt en goed is, trekken professionele hulpverleners zich terug om het plan niet in de weg te staan en kans van slagen te bieden.

    Een aanrader dus!

    BeantwoordenVerwijderen