zondag 31 maart 2013

Lieve Jeugdzorg,

Op deze eerste paasdag wil ik je een paasgroet sturen, maar vooral beterschap wensen. De berichtgeving van jouw ernstige ziekte heeft het land geschokt.  Het wordt veel mensen zo langzaamaan duidelijk hoe beroerd je er aan toe bent! 

Bij degene die al wat langer gebruik moeten maken van jouw diensten, bevestigen de berichten hun vermoedens over jou. Zij weten uit ervaring, dat je al geruime tijd sukkelt met je geestelijke gezondheid. Jouw gedrag liet- en laat tal van symptomen zien die duiden op een ernstige stoornis. De laatste weken hebben we de verwoestende effecten van je gedrag op het sociale systeem van de mensen nog eens in volle hevigheid kunnen meemaken.  

-      je onbedwingbare neiging de persoonlijke grenzen van de ander te overschrijden

-      het verstrikt zijn in- en het geloven van je eigen leugens waarmee je verwarring zaait

-      de vervreemdende verbale ‘interactie’ tussen jou en de mensen

-      niet in staat zijn nauwkeurig aandacht te geven   

-      je boven alle wetten en regels plaatsen

-      het belang van de ander consequent ondergeschikt maken aan je eigen belang

-      je agressieve, imponerende en intimiderende gedrag

-      het afwezig zijn van de zorgvuldige benadering van anderen, geen empathisch vermogen

-      anderen overtuigen en opdringen van de door jou gefantaseerde werkelijkheid

-      je nietsontziende ongeremde zucht naar macht en geld  

-      vrijwel gewetenloos anderen manipuleren en aanzetten tot handelingen die schadelijk zijn

-      geen besef hebben van het mijn en dijn  

Lieve Jeugdzorg, ik besef nu hoe ernstig je er in feite aan toe bent. Ik neem het mezelf dan ook bijna kwalijk dat ik zulke harde uitspraken over jou heb gedaan de laatste tijd.  

Eigenlijk schreeuw je om aandacht voor jouw verwoestende kwaadaardige ziekte en de ellendige toestanden die het bij velen veroorzaakt! Hopelijk krijg je snel hulp en wordt er vlug gestart met een adequate behandeling.

Ondanks alles een vrolijk Pasen gewenst! 

Ik eindig met de woorden van de paus, waar ik me van harte bij aansluit:

‘Pacem in terris, sed libero a malo!’
 
YB

 

1 opmerking:

  1. 1. Een parlementaire enquete,

    2. Een waarheidscommissie voor liegende jeugdzorgmedewerkers,

    3. En een diepgaand onderzoek naar de BESTAANDE gevallen, waarvan velen onterecht een maatregel hebben opgelegd gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen