zondag 30 september 2012

Jeugdzorg zette ons te boek als zware criminelen

Bron: Telegraaf, vrijdag 28 september 2012
 
Het Friese echtpaar Jacob Dijkstra en Akkelien Brinkman, die ervan worden beschuldigd dat zij hun twee dochtertjes naar Spanje hebben ontvoerd, ontkent zich schuldig te hebben gemaakt aan een misdrijf.
 
 
 
Tot hun wanhoop hebben de Spaanse autoriteiten hun kinderen, drie en vijf jaar oud, sinds twee weken ondergebracht op een geheim adres bij een Spaans pleeggezin. „We weten dat Janna en Ankje volledig van slag zijn.”

Een woordvoerder van de Friese politie zei gisteren dat Brinkman haar kinderen in juni pal voor een uitspraak van de rechter over een onder toezichtstelling meenam naar Spanje. De kinderen zouden onvoldoende zorg van hun ouders krijgen. „Daarop heeft Jeugdzorg aangifte gedaan en is een aanhoudingsbevel uitgevaardigd.

Vervolgens raakte de vrouw in Spanje recent bij een aanrijding betrokken en is zij aangehouden. Zij is nu weer vrij en herenigd met haar kinderen. Binnenkort worden de drie overgevlogen naar Nederland en overgedragen aan de politie in Drachten. Ook de vader meldt zich bij ons en wordt dan aangehouden.”

Het Friese echtpaar Jacob Dijkstra en Akkelien Brinkman, die ervan worden beschuldigd dat zij hun twee dochtertjes naar Spanje hebben ontvoerd, ontkent zich schuldig te hebben gemaakt aan een misdrijf.

Jeugdzorg wist dat wij naar Spanje zouden vertrekken, dat staat de onder toezichtstelling ook niet in de weg. Het is schandalig dat Jeugdzorg ons zonder enig bericht heeft laten signaleren alsof we zware criminelen zijn.”

Akkelien Brinkman kreeg twee weken geleden nabij de badplaats Marbella een aanrijding. „Omdat ik gesignaleerd stond, ben ik opgepakt en vastgezet. Onder erbarmelijke omstandigheden ben ik overgebracht naar Madrid, daar voor de rechter gekomen en weer vrijgelaten. Ik werd gewoon op straat gezet, zonder geld. Dankzij de hulp van omstanders kon ik met de trein terug.”

In de tussentijd haalde de Spaanse politie de kinderen van het paar weg bij hun oppas. Dijkstra: „Janna en Ankje zijn uit huis gesleurd door agenten en raakten compleet in paniek. De hele straat liep uit vanwege hun gehuil en gegil. Al die tijd zijn onze dochtertjes bij pleegouders ondergebracht, terwijl zij niet eens Spaans spreken. We mogen zelfs geen telefonisch contact hebben.”

Begin deze maand liet de Friese rechter de kinderen ook uit huis plaatsen.

Lees ook:

Ontvoerde kinderen gevonden in Spanje



             Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse

7 opmerkingen:

  1. Opnieuw schandalig. Het bevestigt het beeld van de TOTALE WAANZIN van jeugdzorg.

    Tijd ook voor een oproep:

    Er zijn ongetwijfeld allerlei uitspraken van rechters waarin de raad en/of bjz een uitbrander krijgen, maar die om allerlei redenen niet zijn gepubliceerd.

    Als nu ouders die bjz (ook) zat zijn die uitspraken geanonimiseerd beschikbaar stellen, krijgen zij en andere ouders meer kruit in handen om op (het monsterlijke gedrocht) bjz te schieten ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta volledig achter deze oproep. Ook stel ik mijzelf beschikbaar om al deze zaken beschikbaar te stellen op mijn website die binnenkort online zal zijn. Eerder had ik de website www.bjzonzin.nl, maar omdat er meer mensen zoeken op het zoekwoord "jeugdzorg" heb ik besloten dit om te gooien naar www.jeugdzorgen.nl

      Hierdoor kan men binnenkort in google zoeken naar de naam van een medewerker van zo'n criminele stichting. Alleen met goede SEO (= Search Engine Optimization) kan je met een site dit bereiken. Dat is dan ook de reden dat erg veel, sites met zeer interessante infor voor ouders en jongeren, gewoonweg niet op de juiste woorden gevonden worden in google.

      De eenheid maakt de macht. Die eenheid is nu noodzakelijker dan ooit.

      Voor iedereen die dit wat lijkt:
      Mail me via johnny.horst@gmail.com voor meer informatie

      Verwijderen
    2. Prima, maar dan moet je eigenlijk alle hoorzittingen tapen, want niet alles wordt verwerkt in de beschikking door de griffier wat tijdens de hoorzitting besproken wordt. En een proces-verbaal krijg je ook niet tegenwoordig,zelfs niet als de advocaat erom vraagt. Opnames maken dus ... het zou wel moeten denk ik

      Verwijderen
    3. Mjah.... Volgens mij mag je niet zonder meer opnemen in een rechtbank. Het klopt wel wat je zegt. Toevallig net een paar PV's doorgebladerd die ik wél heb ontvangen, maar hoeveel ik ook gezegd heb tijdens zittingen, er staat drie keer één regeltje (waarvan zeker 1 keer in een verkeerde context is geplaatst), hooguit. Daarnaast komt het nogal eens voor dat ze gewoon vol met zaken staan die niet zijn gezegd of waarvan wederom de context niet klopt.

      Eigenlijk zou dus gewoon het opnemen een must zijn. Of gewoon allemaal openbare zittingen zodat iedere belangstellende de zaak kan volgen.

      Verwijderen
  2. Het is bij ons net zo. Ik ben bang om in de openbaarheid te treden vanwege de sancties van BJZ. Ze hebben te veel macht. HET MOET GESTOPT WORDEN! Ik ben een vader, een sterke man, maar als de dood voor leugenzorg. Zij staan boven de wet en anders liegen ze toch de boel bij elkaar.

    Een zeer bange vader

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar 1 simpel antwoord op: plaats jezelf ook boven de wet.
      Dat heb ik al gedaan en met succes.

      Verwijderen
  3. Dit lijkt weer een illegale actie van Jeugdzorg. Misschien iets om de Centrale Autoriteit van op de hoogte te stellen. Of contact op te nemen met Huib Struycken.

    BeantwoordenVerwijderen