woensdag 19 september 2012

Antwoord van de 'Koningin'....

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2012/09/kent-u-al-het-tijdschrift.html

Lieve kindertjes van Nederland,

Ik schrok heel erg toen ik jullie troonrede las.

Jullie hebben gelijk met jullie vraag dat jullie hulp moeten krijgen en veiligheid. Dat de regering daar ook voor moet zorgen dat dat gebeurt!


Er wordt inderdaad bijna niet met jullie gepraat en ook niet met de ouders.
En dat is heel erg, want zo krijgen jullie niet de hulp en veiligheid waar jullie recht op hebben.

Ik weet dat er gezegd wordt dat er zoveel instanties zich er mee bemoeien en dat het eigenlijk niks oplevert.

Waar ik het meeste van schrok was, dat zij jullie niet verteld hebben dat er eigenlijk helemaal geen instanties of deskundige mensen worden ingeschakeld om jullie te helpen!
De gezinsvoogden hebben daar eigenlijk een hekel aan, omdat zij zelf willen bepalen welke hulp goed is voor jullie! En zij zijn vaak degenen die het nog moeilijker of erger maken voor jullie en eigenlijk helemaal niets of te veel doen!

Vaak jokken zij ook over dingen die zij zogenaamd horen van jullie of van jullie ouders tegen de kinderrechter en daardoor gebeurt het ook regelmatig dat er kinderen worden weggehaald bij ouders die hun kinderen helemaal niet mishandelen, of dat jullie moeten blijven bij ouders die jullie wel mishandelen!! En.... daar hebben jullie niks aan natuurlijk. Erg he?!

Nu zijn er heel veel ouders en advocaten en geleerde mensen in Nederland die willen dat de gezinsvoogden of mensen die bij en voor jeugdzorg werken onder ede komen te staan bij de kinderrechters.
Dat betekent dat zij straf krijgen als zij de waarheid niet vertellen of als zij zeggen dat zij met jullie ouders of met jullie zelf gesproken hebben, terwijl dat niet zo is! Of dat zij zogenaamd met deskundige mensen hebben gesproken over jullie of over jullie ouders, terwijl dat helemaal niet gebeurd is. Dat heet ‘de rechter misleiden’ of  ‘liegen tegen de rechter!'
En daarom gaat er zoveel fout in Nederland met de kinderen die problemen hebben. Maar ook met kinderen die eigenlijk helemaal geen problemen hebben! Die gaan dan problemen krijgen! Het lijkt wel op een griezelfilm, he?

Daarom beloof ik jullie dat ik altijd mijn uiterste best zal blijven doen om jullie te helpen, samen met héél veel andere mensen! Om er voor te zorgen dat er ECHTE deskundige mensen met jullie en jullie ouders gaan praten. Dat jullie ECHT geholpen worden!

Al die mensen die jullie zo graag willen helpen, weten dat het ontzettend belangrijk is voor jullie dat gezinsvoogden NIET meer mogen jokken tegen de kinderrechter! Dat noemen ze met een moeilijk woord: WAARHEIDSVINDING.

We moeten maar voor elkaar duimen dat dat gaat lukken!
Beatrix,
Koningin der Nederlanden


                          Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse

8 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is nog eens een koninklijk antwoord!
    En pedagogisch verantwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop van de bodem van mijn hart dat er zoiets als waarheidsvinding komt. Want ook bij ons is het 't bekende verhaal: Leugens en bedrog. Ik hoop voor alle andere kinderen en ouders dat dit gestopt wordt. Ik ben bang om uit de anonimiteit te komen, omdat er dan mischien sancies opgelegd gaan worden, door leugenzorg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verschrikkelijk dat er zulke kortzichtige mensen als deze blog schrijver bestaan. Open je ogen vriend... Ik hoop dat er ook verstandige mensen op deze blog stuiten. Deze site zou uit de lucht gehaald moeten worden. Pure voeding voor mensen die boos zijn op jeugdzorg. Kinderen worden niet voor niets uit huis gehaald.
    Ik dank jz elke dag op mijn blote knieen dat ze mij als zes jarig meisje uit huis hebben gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over kortzichtigheid gesproken!!!

      Verwijderen
    2. Het gekke is dat kinderen eigenlijk nooit uit huis geplaatst willen worden, hoe erg het thuis ook is. kinderen zijn trouw aan hun ouders, maar vaak gebeuren er ook dingen met ouders waardoor ze kunnen doordraaien en dan is helaas de zwakste de dupe ... Hiervoor zou veel meer begrip getoond moeten worden, en kindjes van 6 jaar weten dat niet.

      Verwijderen
  4. Mevrouw, wat u als zesjarig meisje heeft meegemaakt moet verschrikkelijk zijn geweest.
    Geen verstandig mens op deze site zal ontkennen dat er kinderen in omstandigheden leven (hebben geleefd) die zo ontzettend zijn dat zij daaruit weggehaald moeten worden. Niemand op deze site zal ontkennen dat een goed functionerende RvdK/Jeugdzorg noodzakelijk zal blijven. Daar moeten dan wel mensen werken, die signalen op de juiste wijze kunnen interpreteren en op een juiste wijze handelen. U geeft aan op een goede wijze door hen geholpen te zijn. Ik ben daar blij om. Desondanks mag, wil en kan ik mijn ogen niet sluiten voor alle verhalen van ouders en kinderen, die door deze instanties van de ‘drup in een stortbui’ zijn geholpen. Helaas mevrouw, in tegenstelling tot uw verhaal: er zijn kinderen die onterecht uit huis gehaald worden, er zijn ouders die onterecht beschuldigd of verdacht worden van allerlei zaken die zij met hun kinderen zouden uithalen, er zijn ouders die minimaal contact mogen hebben met hun kinderen. Oordelen door kinderrechters zijn daarbij niet gebaseerd op waarheidsvinding en/of feiten, maar veelal op indrukken, meningen, beweringen, en diagnoses van mensen die onbevoegd zijn deze te stellen, enz. Veel voorbeelden daarvan kunt u lezen op deze site. Ik zal de dag prijzen op mijn blote knieën, wanneer aan dat onrecht een einde komt. Darkhorse wil een eyeopener zijn voor iedereen die, net als ik vijf jaar geleden, zich van dat kwaad niet bewust is. Om dat kwaad te keren vindt u op Darkhorse vaak bijdragen met ideeën en mogelijkheden ter verbetering van de huidige jeugdzorg, van heel verstandige mensen. Bedankt voor uw bijdrage, het sterkt mij in het idee dat Darkhorse nog hard nodig blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan best zijn dat het voor u op dat moment wel goed was. En dan ben ik zeer blij voor u. Maar juist dat er site`s als deze bestaan, is omdat er overal fouten worden gemaakt. En fouten maken om iets cruciaals als kinderen, dat mag niet gebeuren. Dus zouden de medewerksters/ers idd onder ede moeten staan. Als zes-jarig meisje heeft u vast ook de rapportage's niet gelezen.

    Meestal schrijft men die op een manier die geen recht doet aan de feitelijke situatie. En dat is iets wat verboden zou moeten worden, niet deze site. Ik zal een paar voorbeelden noemen; een vrouw bestempelen als van alles en nog wat en het haar vervolgens laten lezen, terwijl ze alleenstaande is.. Wordt ze daar zekerder van of juist onzeker. In een scheiding citeren wat de een over de ander denkt of vind. Dit vervolgens versturen naar de partijen, zet dat goed of kwaad bloed?

    Er is vaak weinig oprechte communicatie, of oprechte inzet, en mensen voelen zich vaak al kwetsbaarder als ze kinderen hebben. Dus door instanties wordt er veel misbruik gemakt van de kwetsbaarheid van ouders. Ze komen binnen, zeggen of schrijven iets,en jij bent daar de hele dag mee bezig. Ieder gezond mens,wordt ongezond gemaakt door de leugens en insinuaties van BJZ en kompanen.

    Zodra je met ze te maken krijgt wordt de wereld ineens heel anders... Nederland is nummer 1 wat betrfet de slechtste Jeugdzorg in Europa. Ik ben blij dat het voor u goed was, en dat ze u op een pedagogische verantwoorde manier uit huis of van school hebben gehaald. Maar geloof mij,de meeste kinderen voelen zich gevangen door het systeem en ouders ook . Het is alsof ze in een draaikolk zitten.

    Ik geloof dat voor sommige kinderen het goed is elders te zijn,anderzijds is er merendeels spraken van trauma`s aanrichten, manipuleren, machtsstrijd van BJZ. Een kinnd van welke leeftijd
    ook heeft vaak niet veel inbreng..en er zullen er zijn die later zeggen,
    mijn God wat heeft Jeugdzorg aangericht.

    Zij hebben mijn jeugd en familie banden van me afgenomen,en geloof me kinderen worden vaak onterecht uit huis gehaald. Het is ook een geldbussiness.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://www.at5.nl/artikelen/52501/kinderrechter-stopt-ermee

    BeantwoordenVerwijderen