zaterdag 15 december 2012

Het vuil moet eruit...

Pestepidemie anno…….

Als één lid lijdt, lijden alle leden…

Als zesjarige hoorde ik voor het eerst deze uitdrukking van mijn vader. Hij behandelde mijn zwerende vinger. Voor me op tafel stond een kopje warm water met soda en een schone handdoek ernaast. Hij legde zijn hand over de mijne en gezamenlijk dipten we vervolgens mijn zwerende vinger met tussenpozen in de warme, bijtende vloeistof. ‘Het vuil moet eruit!’ legde hij uit.


 
 
Hierna werd de vinger droog gedept, kwam er trekzalf op plus een lapje ontbijtspek, dit laatste op advies van de wijkzuster die mijn bij ons in huis wonende opa kwam verzorgen. De functie van het lapje spek ben ik vergeten, het zal volgens de inzichten van die tijd wel ergens goed voor zijn geweest. Ter afsluiting van de sessie werd de vinger omhuld met een vakkundig aangelegd verbandje. ‘Pap, het doet nog overal pijn in mijn hand,’ jengelde ik, waarop hij reageerde met bovenstaande uitdrukking.
 
Een pester is iemand, die zijn slachtoffer dwingt in een vijver te zwemmen met het bordje ‘Verboden te zwemmen’. Terwijl het slachtoffer wanhopig naar de kant probeert te zwemmen maakt de pester een paar video opnames, rent naar de politie en meldt dat er iemand in verboden water zwemt. Kijk maar!

Ik begon met de uitdrukking van mijn vader. ‘Als één lid lijdt, lijden alle leden.’

Door het verziekte jeugdzorg- en rechtssysteem, dat zich bedient van smaad en laster, zie ik en mijn familie dat mijn dochter, moeder van twee kinderen, straffeloos kapot- en monddood gemaakt wordt. De overduidelijke signalen en bewijzen die mijn dochter en haar advocaat afgeven, worden genegeerd en afgedaan door de gezinsvoogd en de rechter. Vervolgens gaan de zeer vernederende opmerkingen over mijn dochter in het Plan van Aanpak en dus voor de rechtbank door.
Onlangs werd er nog beweerd dat ‘moeder moet onderzocht worden op haar verstandelijke vermogens’. Mijn dochter, een vrouw met een afgeronde MBO opleiding? Mijn conclusie: Of de gezinsvoogd verwart mijn dochter mogelijk met een andere moeder uit haar bestand, of de verstandelijke vermogens van de gezinsvoogd zelf moeten nodig onderzocht worden.

‘Het vuil moet eruit!’ zei mijn vader m.b.t. mijn etterende vinger.

‘Het vuil moet eruit!’ zeg ik nu op mijn beurt m.b.t. het verziekte, te lang door etterende jeugdzorg- en kinderrechtssysteem, dat zoveel slachtoffers maakte en maakt. Betere manieren, om tot deskundige en gekwalificeerde zorg, -hulp en -recht te komen aan kinderen en ouder(s) zijn al tijden bekend. Jeugdzorg, de kinderrechters, de politiek, ze houden zich horende doof en ziende blind.

Zolang de etter van dit jeugdzorg systeem uit blijft stromen over Nederland, zolang er geen halt wordt toegeroepen aan deze wantoestanden, zolang mijn dochter en met haar vele anderen deze mensonterende, zeer pijnlijke en geniepige praktijken nog moeten verduren, zolang blijft mijn gezin en onze familie iedereen waarschuwen tegen deze pesters, tegen deze stinkende zwerende pestepidemie waar mijn dochter EN mijn kleinkinderen onder lijden.

Oma B


                Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse

4 opmerkingen:

  1. ..Oma B....hoeveel vrachtwagens denkt u nodig te hebben?

    opa...toevallig ook B.,maar geen familie helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat ik onderhand toch heel nieuwsgierig ben geworden naar de functieeisen van bijvoorbeeld een raadsonderzoeker ben ik gaan zoeken naar vacatures en kwam het volgende tegen:

    https://www.kinderbescherming.nl/over_de_raad/werken_bij_de_raad/functies/raadsonderzoeker.aspx?action=0

    klikop: Meer informatie
    Functieprofiel Raadsonderzoeker
    18-11-2009 | pdf-document, 0.10 MB

    en je weet precies wat een raadsonderzoeker moet kunnen. Vergelijk het eens met wat de raadsonderzoeker heeft gedaan in jouw eigen situatie.
    Inderdaad: je had een klacht moeten indienen over zoveel onkunde.
    Inderdaad: het vuil moet eruit en wel zo snel mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag weer een nieuw bericht over een gerechtelijke dwaling.

    Zou Peter van Koppen eens naar het jeugdzorgdrama en de rol van de rechters kunnen kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oma B:

    U zou toch moeten weten dat het heelal niet is gemeten omdat het onmetelijk groot is en de meest elementaire deeltjes ook niet omdat ze zo onmetelijk klein zijn.
    En daarom kan het verstandelijke vermogen van die gezinsvoogd niet onderzocht worden.
    Het is met het verstandelijk vermogen van die gezinsvoogd als met buitenaards intelligent leven.
    Je kunt niet bewijzen dat het er niet is maar ook niet dat het er wel is.

    BeantwoordenVerwijderen