zondag 25 maart 2012

Gedicht van de schande



Je kwam me beschuldigen in mijn huis
Bevooroordeeld met je hoofd vol ‘ruis’
had je geen boodschap aan de feiten
Je wist gewoon; het is hier ‘niet pluis’*

Een onderzoek van ‘groot gewicht’
door de zedenpolitie was reeds verricht
Met géén van de kinderen was gesproken
(omdat zoiets erg ‘gevoelig’ ligt)

Alle krachten moesten zich richten
naar ons gezin, om dat te ontwrichten
Goed ingefluisterd door een laffe school
die geen andere ouders in wilde lichten

De dreigende vinger naar onze kinderen
Bij God, ik zou het met alles verhinderen
Mijn handen klemmen om je leugenstrot
Om je stroom van leugens te verminderen

Eén dunne haar heeft mij gescheiden
Van een nog veel groter lijden…
Ik heb mijn kalmte toch bewaard
En zal dit onrecht flink bestrijden!

Géén waarheidsvinding, is hoogverraad
Wie kan er vertrouwen op een Staat
Die zoveel macht geeft aan degene
die ‘van kinderen houdt’ maar ouders haat?

* In een beleidsbrief  van 8 november 2011 zegt Staatsecretaris Veldhuijzen-Van Zanten, dat jeugdbeschermers dienen te beschikken over de 'juiste antennes' en een ' neus' voor problemen.

Sven Snijer


 

5 opmerkingen:

  1. Beste Sven,

    Heb wederom weer niet kunnen slapen. Gebeurt de afgelopen 4 jaar regelmatig. Ik dommel.Dit keer kon ik echt niet meer slapen of indommelen na het zien van het filmpje gemaakt door Ilja A.( Hartverscheurend…Razzia door Politie en Jeugdzorg)

    Zo herkenbaar!

    Het verdriet sloeg in alle hevigheid weer toe. Ben letterlijk over mijn nek gegaan.

    Mijn God!!

    Ilja A. is niet meer anoniem nu. Wat kunnen de consequenties zijn voor zijn moeder, zijn broertje en zusje, na het plaatsen van dit filmpje en het verslag van de voorgeschiedenis?

    Blijf jij hem volgen, contact met hem houden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb contact gehad met ilja. Hij hoopt dat de media dit verder oppakt.

      Verwijderen
  2. Bij 4e regel: "Je wil gewoon: het is hier niet pluis". Eigenlijk.

    Diagnostiek met echte deskundigen wordt als 'belastend' afgeschilderd, terwijl speculatief handelen een belastend traject inzet, dat meer schaadt.

    Geen diagnostische waarheidsvinding is hoogverraad aan het belang van het kind, het recht van het kind IVRK art. 24, dat gevolgen heeft voor diens toekomst, in diens toekomst.

    Ouders epateren is de werkwijze van BJZ. Al zeggen ze van niet. De praktijk geldt. Het gevolg voor het kind over langer termijn.

    BeantwoordenVerwijderen