vrijdag 11 oktober 2013

Al meer dan dertig jaar zingt Jeugdzorg hetzelfde liedje

Kent u het liedje: altijd is Kortjakje ziek?
 
Het liedje van de Raad voor de Kinderbescherming luidt: met de wet Jeugdzorg in de hand, trekken wij door heel Nederland. De wet Jeugdzorg is namelijk de Bijbel voor de medewerkers van deze instantie. Ze kunnen er allerlei wijsheden uit halen om hun fantasieën te voorzien zonder enige onderbouwing.
 
Hoe het allemaal begon:
 
Ik krijg een telefoontje van een dame van de Raad voor de Kinderbescherming en een dag later wordt dit bevestigd met een schrijven. Het is een mooie dag begin oktober 2011, er valt een brief op de mat. Hierin staat dat ze een onderzoek starten naar mijn dochter. Ik heb niets te verbergen dus heet de mevrouw van de RvdK van harte welkom. Aanvankelijk is het een leuk gesprek. Tot mijn grote ergernis blijft ze hameren op mijn ‘alcoholgebruik’.
 
Ik heb van te voren al gemeld dat ik Multi Sclerose Dysatrie heb. Voor de leken onder ons: Dysatrie betekent dat je getroffen bent in de spraak!
 
Mijn neuroloog en logopediste hebben beiden een brief geschreven waarin ze bevestigen dat ik Multi Sclerose heb. Ik drink geen drup, maar spreek alsof ik dronken ben door mijn beperking.
 
Ongeloof
 
Als je het Raadsrapport met veel ongeloof hebt gelezen en je totaal verontwaardigd bent, zou je naar het kantoor van de Raad voor de Kinderbescherming willen gaan om die mevrouw te vragen hoelang ze al last heeft van waanideeën?
 
Ministerie van Intuïtie
 
Zoals iemand van de blog Jeugdzorg Dark horse zegt: Het AMK en de Raad voor de Kinderbescherming dienen te vallen onder het Ministerie van Intuïtie.
 
November 2011 – de hel begint
 
De uitspraak van de rechter: OTS en Uithuisplaatsing van mijn dochter. De hel begint…..
 
 
Lees verder in het boek: Het gevaar Jeugdzorg Nederland
ISBN: 97 894 619 38 183

2 opmerkingen:

  1. Het AMK is een onderdeel of taak van bureau jeugdzorg.
    De R. v.d. K is justitie. Binnen justitie is er van alles mis. Bij de Raad is dat niet anders.

    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dertig jaar klopt. Ik word al 30 jaar achtervolgd door Jeugdzorg alsof ik TBS heb gekregen. @bozepappa

    BeantwoordenVerwijderen