AMK, Bjz en Raad doen geen onderzoek naar de feiten;
De rechter toetst 'marginaal' en kijkt (dus?) slechts of de juiste BEWERINGEN in een verzoek staan;
De rechter is niet onafhankelijk want volgt beweringen van de verzoekende partij;
De uitvoerende instanties worden niet gecontroleerd op de feitelijke gang van zaken in het primair proces;
Er is geen behoorlijke geschillenregeling, en als zou die er zijn, dan zijn de jeugdrechters onvoldoende deskundig (zie RvdR, EK 32015 D, p3);
De Inspectie jz baseert zich vooral op de papieren informatie (van Bjz natuurlijk);
Kinderen en ouders zijn overgeleverd aan liegende en fantaserende maatschappelijk werkers, die hun onmacht niet zelden compenseren met chantage via verminderen of onthouden van contact tussen kind en ouder;
Den Haag leeft in de papieren werkelijkheid.
Last but not least, je kan dit aan een willekeurige tiener van 12 - 14 binnen een half uur uitleggen .. !
Het HELE systeem is 'mis':
BeantwoordenVerwijderenAMK, Bjz en Raad doen geen onderzoek naar de feiten;
De rechter toetst 'marginaal' en kijkt (dus?) slechts of de juiste BEWERINGEN in een verzoek staan;
De rechter is niet onafhankelijk want volgt beweringen van de verzoekende partij;
De uitvoerende instanties worden niet gecontroleerd op de feitelijke gang van zaken in het primair proces;
Er is geen behoorlijke geschillenregeling, en als zou die er zijn, dan zijn de jeugdrechters onvoldoende deskundig (zie RvdR, EK 32015 D, p3);
De Inspectie jz baseert zich vooral op de papieren informatie (van Bjz natuurlijk);
Kinderen en ouders zijn overgeleverd aan liegende en fantaserende maatschappelijk werkers, die hun onmacht niet zelden compenseren met chantage via verminderen of onthouden van contact tussen kind en ouder;
Den Haag leeft in de papieren werkelijkheid.
Last but not least, je kan dit aan een willekeurige tiener van 12 - 14 binnen een half uur uitleggen .. !