dinsdag 26 februari 2013

En hierbij zijn geen ouders aanwezig....





Redactie Jeugdzorg Dark horse: Het wordt allemaal zo gezellig en onschuldig gebracht. Maar ouders die ervaring hebben met Jeugdzorg weten dat het helemaal niet zo onschuldig is. Eis gewoon dat u aanwezig bent bij zo’n onderzoek. Jeugdzorg en AMK staan al om de hoek de wachten en in de handen te wrijven. U bent gezaghebbend ouder en u heeft alle recht bij zo’n onderzoek aanwezig te zijn. Trap niet in die mooie praatjes, wees aanwezig bij ieder onderzoek. Dat is uw goed recht en ook heel verstandig!

                  Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com/2012/04/alle-artikelen-jeugdzorg-dark-horse.html

 

11 opmerkingen:

  1. Ik weet nog dat ik bij het consultatiebureau de vraag kreeg of ik een gelukkig jeugd had gehad? Ik was toen echt in shock.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunnen deze mislukte artsen zich legitimeren en aantonen dat ze artsen zijn?
    Dan weet je ook dat je ze kan aanklagen.

    Waar zijn de scholen mee bezig, kiezen zij eerder voor de mislukte artsen i.p.v. de huisartsen?

    Dan lijkt het mij noodzakelijk dat elke vorm van jeugdzorg (ook GGD) opgedoekt moet worden, en dat zo gauw mogelijk.
    Men maakt ouders duidelijk dat ze niet capabel zijn om op te voeden en te verzorgen.
    De volgende instellingen die gaan sluiten zullen de scholen zijn, die worden ook maar enger en afhankelijker van de valse jeugdzorg. Les kunnen ze al niet meer geven. Dat is overigens niet alleen een hedendaagse kwestie.
    En de kinderhandel gaat gewoon door ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'De DOKTERSASSISTENTE bekijkt hoe gezond het kind is'... Dit is helemaal van de zotte: zijn de BJZ veelal nog HBO opgeleid, ook al is het 'HBO-toerisme', de doktersassistentes zijn vaak hetzij door een huisarts zelf opgeleid in de praktijk, hetzij hebben een schriftelijke LOI-cursus gevolgd dan wel een 2 jarige MBO-opleiding (van 1 dag in de week cursus + 4 dagen werken ('stage')!)... maar ze zijn bij de JGZ de dokter zelf....

    Natuurlijk willen ze geen ouders bij deze zaken... die kunnen alleen maar kritische opmerkingen maken als deze... bijvoorbeeld: welke opleiding maakt dat u kan beoordelen of een kind gezond is???

    Nico Mul (echte dokter, met BIG-registratie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn ervaring is dat leerkrachten geen enkel benul hebben van de rechten van kinderen en ouders.

    M.A.W. Je kan ze alles wijsmaken.

    Bjz maakt daar vaak misbruik van om ouderlijk gezag te passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U zou het beste al meteen bij plaatsing van uw kind op een school principieel moeten laten vastleggen dat de school zonder uw toestemming geen informatie aan derden verstrekt
      BJZ is zó geraffineerd in het verzamelen van informatie.Of zij suggereren het het liefst zelf,of zij verdraaien feiten,en ze gaan zonder je medeweten gewoon naar de school,hetgeen ook niet meteen door een leerkracht aan u zal worden gemeld,waarschijnlijk omdat de valse voogd de leerkracht alvast bewerkt heeft met ' in het belang vh kind'of 'ouder heeft geen bezwaar tegen ons onderonsje' Ze zijn zo vals........!

      Verwijderen
  5. In het eerstvolgende artikel hierboven staat een Opmerking met vragen waarom de jGGZ zo werken wil:
    door de 'in eigen beheer houden bij BJZ/AMK' wil de jGGZ uiteraard ook werkgelegenheid, en hoe krijg je dat: door het AMK naar jouw te laten doorverwijzen, en daarvoor heb je toelevering nodig.

    Daartoe is verplichtend OTS en liefst UHP belangrijk. Het schaadt ook zo lekker het kind, zodat werkgelegenheid verzekerd wordt.

    Men kijkt met toeleverende, kinderbeschermende ogen en wil NIET toezeggen: dat resultaten NIET zullen leiden tot een BJZ/AMK-melding. De Meldcode in de hype-reclame lijkt een verplichting tot melden naar lager niveau, het speculatieve niveau, ondanks dat het kind recht heeft op het hogere diagnostisch-therapeutische niveau, dat de deskundigen beter kunnen geven.
    Deskundigen mogen zelf bepalen of een therapie of cursus met tips aangeraden kan worden. Er is geen BJZ nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het oneens met het advies van DH.
    Ieder school geeft te kennen wanneer de GGD weer op school langskomt. (en anders kunt u met schoolgaande kinderen dit zelf opvragen bij de GGD) Als u als ouder het onwenselijk acht dat de GGD uw kind onderzoekt, kunt u dit eenvoudig bij de GGD (en de school!) aangeven. Het liefst aangetekend of via een fax-brief.
    Men heeft immers het recht op vrije arts keuze en u bent geenszins verplicht om me te werken. Dat doen we al jaren bij onze kinderen en dat wordt gewoon gerespecteerd.
    Ook zijn ouders niet verplicht om met hun baby langs het consultatiebureau te gaan, je kunt gewoon (in goed overleg) de controle afspraken laten plaats vinden bij de eigen huisarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ging eerst met mijn kind naar het consultatiebureau. Mijn dochtertje was te mager. Ik deed er alles aan om mijn dochtertje goed op gewicht te laten komen.
    Na 1,5 jaar kwam ik weer op het consultatiebureau. Mijn dochtertje was te dik. Hoe je het ook doet, je doet het nooit goed genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt me bekend voor: ik heb mijn leven te danken aan een moeder die juist een advies van een arts NIET opvolgde: ik kreeg geen voeding binnen, mijn moeder heeft geëxperimenteerd met fruitsapjes zodat ik toch in ieder geval voldoende vocht binnen kreeg... een baby die geheel niets binnen krijgt is in 3 dagen overleden...dit heeft mij gemotiveerd om zelf arts te worden...De arts die mijn moeder adviseerde om te 'blijven proberen' met borstvoeding die ik uitspuugde heeft het nooit geweten....
      Mijn moeder deed het naar mening van de arts ook niet goed...ze ontdekte al na enkele maande slechtziendheid, dokters erkenden het NIET 'mevrouw hoe komt u daar nu bij...' (mijn moeder werd als leugenaarster weggezet....bril: -14 op 3 jarige leeftijd....)

      Let wel: bij het consultatiebureau wordt nog onderzoek gedaan door een CB-arts, bij de JGZ is dat 'onderzoek' door een DOKTERSASSISTENTE...en dat is lang geen arts!

      Treurig is dat 'ouders negeren' nog steeds schering en inslag schijnt te zijn in bepaalde kringen.

      Nico Mul

      Verwijderen
    2. Mijn kinderen hebben 5 jaar op een school moeten blijven waar ernstig gepest werd. Volgens BJZ zou het slecht zijn voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen om van school te wisselen. Als ouder probeer je van alles om de school te wijzen op hun verantwoordelijkheid om het pesten te stoppen. Je bent bang om tegen het advies van BJZ in te gaan ivm represailles, zoals verlenging OTS en een logischerwijs dreiging van zelfs... UHP.

      Als ouder loop je tegen een muur aan van ontkenning, loze beloften en zelfs intimidatie. De kinderen hebben trauma's opgelopen die niet nodig waren geweest en de psychische effecten zijn duidelijk zichtbaar.

      Wat rest je als ouder zijnde met het besef dat hulp zoeken voor het huidige probleem bijna onmogelijk is geworden, omdat het risico van een ongewenste achterbakse meldcode-melding van wie dan ook, wederom zal leiden tot de nachtmerrie van intimidatie, onrechtvaardigheid, verderf en nog meer trauma, jarenlange OTS en ZEKER een UHP .....

      Ouders worden volkomen genegeerd, omdat andere mensen wel varen bij de bemoeienissen met jouw kind. Maar niets is op een kindvriendelijke manier ...Het is geld, macht, ego. Jouw zwakte is hun brood.

      Verwijderen
  8. Jaren terug, vroeg ik de artsen, of mijn dochter geen lui oogje had.
    Nee hoor hoe ik erbij kwam zelfs!
    Nou haar linkeroog hangt af en toe een beetje.
    Niks aan de hand.
    Mijn dochter was 13 en ze had toch een lui oog, verprutst was niets meer tegen te doen.
    Dat kan tot 11 jaar.
    Bedankt artsen.

    BeantwoordenVerwijderen