vrijdag 4 januari 2013

Bureau Jeugdzorg moet dossier aanpassen

17 opmerkingen:

  1. Elke wiek van het AMK, de RvdK en de bjz molen wordt besmeurd met onwaarheden, het leidt dus uiteindelijk wel een eigen leven. Bijna niemand is van plan om die vervalsingen aan te passen, pas als je over bestuursrechters gaat praten dan draaien die wieken ineens wel met de wind mee. Een protocol wordt enkel en alleen opgesteld voor vrijwaring om je verantwoording af te schuiven naar een aantal regels niet op de individu gericht. De boetes staan me wel aan richting die ondingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. BJZ zou alle ouders en kinderen een vergoeding moeten geven ivm traumatisering van het kind en de ouders!
    Zij weten nml niet wat zij allemaal aanrichten aan hel en ellende.

    Schadevergoeding, slachtofferhulp, hoog tijd voor dit soort zaken aangaande BJZ!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees iets in het bovenstaande stuk over een klachtencommissie. Nou ik kan er over meepraten. Inmiddels heb ik er 5 gehad en geen enkele klachtencommissie is onafhankelijk. En die van BJZ spande de kroon. Zelfs met bewijzen werden wij als ouders niet geloofd. Het is gewoon tijdverspilling. Ze kunnen niet lezen wat er staat en al kunnen ze dat, dan nog begrijpen ze niet eens wat er staat geschreven.

    Ervaringsdeskundige.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is geen tijdverspilling, want een klachten of bezwaarprocedure kost Bjz al gauw een paar honderd euro.

      Als duizenden klachten en bezwaren indienen kost het Bjz vele honderdduizenden, en al dat geld kan niet meer worden gebruikt om kinderen en ouders lastig te vallen.

      Dat ze niet kunnen lezen en begrijpen kan je ook tegen ze gebruiken!

      En al haalt het (voorlopig) nog niets uit, het geeft een goed gevoel om zelf aan de leiding te zijn.

      Hetzelfde geldt voor leugenachtige mededelingen aan rechters --> aangifte doen! Kan justitie tijgeren met meer en meer aangiften, tot ze het zelf zat worden en iets gaan doen.

      Het is allemaal een overheidsprobleem, dus dáár moet het neergelegd worden!

      Verwijderen
    2. Maar hoe zit dat dan?
      Waarom kost het BJZ dan geld?
      Hebben zij niet een soort verzekering of "schadepotje" om deze onkosten te dekken?
      Hoe zit dat financieel voor hen in elkaar?
      En bij wie kun je aangifte doen?
      Doe je dat samen met een advocaat?
      En dan klacht voor klacht?
      Ik denk dat heel veel ouders hiervan niet op de hoogte zijn.
      Ik ben gaarne bereid hier aan mee te werken en een steentje "weg te halen" bij deze sekte!

      Verwijderen
    3. oud advocaat jan van ruth5 januari 2013 om 12:28

      Het kost bjz geld omdat de leden van de klachtencommissie door bjz betaald worden per zaak.
      Het was 100 euro per zaak per lid.
      En dat mag bjz zelf betalen omdat er geen verzekering voor bestaat.
      Iedere klacht apart indienen.
      En elke keer rinkelt bij bjz de kassa in omgekeerde richting.

      Verwijderen
    4. Na die 5 klachtenzaken waarvan er 4 tegen BJZ gericht waren was het mij wel duidelijk dat de neutraliteit ervan te wensen over liet. In mijn ogen dus weer wel ook zonde van mijn tijd. Winnen kun je ze niet.

      Verwijderen
    5. Klacht of aangifte is eenvoudig zelf te doen:

      Klacht bij Bjz
      Hierbij dien ik een klacht in tegen X omdat hij/zij y heeft gedaan (of juist niet). Postzegel, klaar.
      Niet in gesprek gaan met een teamleider, zo proberen ze onder officiële klachtregistratie uit te komen, door het onderling 'op te lossen' (dan is er zogenaamd geen klacht geweest. Naar de ziiting gaan hoeft niet, en toch moeten ze de klacht behoorlijk behandelen. Niet melden dat je niet gaat, dan moeten ze voorbereiden en klaarzitten, kassa!
      Na ondeugdelijke behandeling: verzoek om onderzoek naar de Nationale ombudsman ..

      Aangifte Officier van Justitie
      Hierbij doe ik aangifte omdat X aan de rechtbank/het Hof te Y zaaknummer Z onjuiste/leugenachtige informatie heeft gezonden.
      Dat is in strijd met de waarheidsplicht van art. 21 Rv (burgerlijke rechtsvordering).

      Bij elke rechtbank zetelt een Officier van Justitie, dus zenden aan het adres van de rechtbank volstaat.
      Politie heeft geen zin, die weten in dit soort zaken meestal niet wat ze er mee moeten.

      Klacht advocaat (advocaat Bjz)
      Zie klacht, zenden aan de Deken van het arrondissement

      Het lijkt mij een aardig idee om deze informatie verder uit te werken met modellen en voorbeelden ..
      [ctrl A, ctrl C, ctrl V, postzegel, KASSA!]

      Verwijderen
    6. ls u dat zou willen doen??!! HEEEEL graag!! Ik denk dat u daar heel veel mensen mee zou kunnen helpen. Ook voor ouders is het vaak zo moeilijk een weg te vinden in het juridische woud.

      Verwijderen
  4. Drs. N.J.M.Mul heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Bureau Jeugdzorg moet dossier aanpassen" achtergelaten:

    Ik attendeer hierbij op hoofdstuk 3 van mijn link (rechts boven). Deze uitspraak staat er ook bij. Over de arrogantie en het niet geneigd zijn om uitspraken na te leven (behalve als het om UHP gaat!) moge blijken uit het feit dat inderdaad BJZ in zulke gevallen geen uitvoering geeft en, anekdotisch, bij een van de eerste veroordelingen in het kader van de 'wet dwangsom' van een BJZ (Utrecht) dat deze telefonisch stelden in een gesprek met een ouder-ondersteuner: 'betalen wij niet', waarop geantwoord werd met: 'dan komen we wel met de deurwaarder beslag laten leggen op de dag van de salarisbetaling..'. BJZ betaalde!

    Met die 'bestuursrechter' kan men inderdaad vaak méér bereiken dan met de kinderrechter: die bestuursrechter MOET namelijk wél ingaan op feiten en eist harder naleving van de AwB... (de kinderrechter zou dit ook moeten respecteren, maar in de praktijk blijkt juist anders.)

    Ik verwijs nogmaals naar mijn link en doe er uw voordeel mee!

    Nico Mul

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog enkele andere vragen. Mag BJZ zich bemoeien met onderwijs bij een OTS? Moet BJZ alle onwaarheden uit hun dossier halen/corrigeren en zo ja, hoe dwing je ze dan het te doen? Zo eigenlijk alle instanties die hier aan deelnemen, rechters, BJZ, school, AMK, RvdK.

    Wat voor soort instantie is het BJZ-juridisch Loket in Eindhoven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat voor soort instantie is het BJZ-juridisch Loket in Eindhoven?

      Zo'n instantie bestaat niet.
      BJZ in Eindhoven is net zo'n grote puinbende als andere BJZ's.
      Het Juridisch Loket is waar je naartoe moet voor een diagnosedocument als je besluit dat je een advocaat nodig hebt op toevoeging. Ga je naar de advocaat via dit lokter dan krijg je geloof ik €50 korting op de eigen bijdrage.
      Van het JL in Eindhoven weet ik dat zij geen vrienden zijn met BJZ Eindhoven, zij zijn neutraal.

      BJZ mag zich alleen middels een aanwijzing bemoeien met school bij een OTS. Onwaarheden zouden ze wel moeten verwijderen maar wordt dus bijna nooit gedaan. In veel gevallen krijg je het ook niet voor elkaar en als ze het wel doen dan zetten ze er wat voor in de plaats wat niet minder erg is maar alleen midner erg 'klinkt'.
      Jan van Ruth weet veel over BJZ, vooral over Eindhoven......
      mail@familieenjeugdrecht.nl

      Verwijderen
    2. Het juridisch Loket in Eindhoven wordt geraadpleegd door BJZ Tilburg. Dit blijkt uit de contactjournaals. Onafhankelijk zijn ze dus niet. Ze raadplegen deze instantie voor alles wat zij niet weten en dat is dus alles.

      Ervaringsdeskundige

      Verwijderen
    3. Ik ben ook de dupe geworden van een OTS die in eerste instantie ging over mijn o zo slechte opvoeding en dat ik mijn kind niet de kans gaf om zich te mogen ontwikkelen op kindniveau. En later bij de verlenging ervan en een MUHP ging het allemaal ineens over schoolgang, terwijl mijn kind gewoon onderwijs volgde. Mijn kind werd ziek gemeld door zijn behandelde arts, omdat hij ziek was van alle stress veroorzaakt door de rechters, schoolpersoneel-kinderen (pesten) en BJZ die niets, maar dan ook niets anders deed dan mijn kind en mij pesten.

      Ik raad aan dat de regering het ambtelijke bestaan van de Leerplicht, Ministerie van Onderwijs en Cultuur en Onderwijsinspectie opheft, want BJZ neemt deze taken al jaren op zich, althans, dat moeten ze van de onnozele rechters.

      Verwijderen
    4. Wij hadden een heel meelevende Leerplicht-ambtenaar, die ons toestemming gaf om onze dochter enige tijd thuis te houden na haar op school opgelopen trauma. Na het vinden van een nieuwe school, kregen we van haar een compliment dat wij dit zo snel voor elkaar hadden gekregen(speciale school met nieuwe indicatie-stelling, enz) Maar dacht u dat het AMK daar iets mee te maken had, wat de LP-ambtenaar vond? Gewoon 'pedagogische verwaarlozing'(= mishandeling) want die wijven van het AMK, zouden hoe dan ook hun zin krijgen.

      Verwijderen
    5. @ Anoniem 5 januari 2013 23:36
      Ik lees nergens een antwoord op uw vraag over OTS en Onderwijs behalve; Ja het mag. U wilt weten waar het staat in één of andere wetboek. Ik belde ook het BJZ juridisch Loket in Eindhoven. Een jong knaapie zei dat het wel mag maar kon geen wetsartikel vinden. Hij zei dat de voogd bij een OTS de zeggenschap krijgt over alles ...? Huh, sinds wanneer is er een voogd bij een OTS aanwezig? Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen. Ik zei dat ik melding ging maken over zijn zeer 'ernstige' fouten én hij ander werk moest zoeken dat minder inspannend is.

      @ Sven Snijer 6 januari 2013 00:27
      Zowel vor u als anoniem hierboven; ik heb het leerlingendossiër opgevraagd, in eerste instantie waren die zoek! Toen het in mijn bezit was zag ik wat er werkelijk was gebeurd. Die Leerplichtambtenaar uit Tilburg speelde het spelletje mee met BJZ en de school. Hij zei iedere keer in die verslagen van hem; ik leg het naast me neer, ik wacht af. En de leugens stapelden zich op. Na een gewonnen zitting verzocht ik om een nieuwe LPambt. Die ging dezelfde fouten maken en dat mocht ze van haar baas. Uiteindelijk zei de gemeente Tilburg dat BJZ geen deel uitmaakt van hun gemeente. Iemand zei het goed hier op Darkhorse; kinderen worden gebruikt als pingpongballen.
      Op de basisschool troffen wij het ook met de LPambt. Zij had overal begrip voor en schreef een langdurig verlof uit met thuisonderwijs (huiswerk en leren uit de boeken van school) > school is niet altijd een uitkomst voor kinderen en zeker niet in deze tijd waar aasgieren en onkundige mensen zich mogen vergrijpen aan onze dierbare mooie kinderen.

      Verwijderen
  6. Ben er weer. Ik lees nog steeds geen antwoord op mijn vraag of BJZ bij een OTS zich met school mag bemoeien? Er was geen SA en toch bemoeide BJZS zich met school. Wat kan ik hier nu aan doen? Waar staat in de wet, welk wetboek, dat BJZ zich zonder enig overleg mag bemoeien met school?
    Wat kan ik hier tegen doen wanneer blijkt dat BJZ zich buiten het boekje gaat?

    Ervaringsdeskundige

    BeantwoordenVerwijderen