Pagina's

maandag 3 maart 2014

Twee jaar schoolarts terreur

Een dochter van een goede vriendin was twee jaar ernstig vermoeid. Ze kreeg overgewicht hierdoor. Ze  heeft veel ellende ondervonden dankzij de school en de schoolarts, die zich overal mee ging bemoeien (o.a. artsen bellen en haar mening opdringen).

Het gevolg

Gevolg was dat geen arts hen nog serieus nam. Het meisje zou bijna naar een revalidatiecentrum moeten, dat hebben de ouders voorkomen door niet mee te werken. Daarnaast moest het meisje allerlei onzinnige onderzoeken ondergaan, waarbij zowel de school als de schoolarts continu dreigden met een AMK melding als de ouders niet zouden meewerken.

Toch kozen de ouders voor hun kind en hebben ze telkens aangedrongen op bloedonderzoeken!

Uiteindelijk is het meisje onderzocht en kwam de arts er achter na twee jaar dat het kind geen CVS had maar, een ernstig vitamine D tekort. Het meisje knapte al snel weer op na toediening van extra doseringen vitamine D. Ze kon weer sporten en is afgevallen en nu weer gezond.

Twee jaar terreur en dreiging AMK melding

Ze hebben twee jaar geleden onder de terreur van de school en de schoolarts.
Welke uiteraard een achterbakse AMK melding deden, (om een vitamine D tekort!!!) welke goed is afgelopen, gelukkig. Omdat de oorzaak toen net was vastgesteld. Maar wat, als dat niet het geval was geweest? Het meisje heeft inmiddels geen school meer (vertrouwensband ernstig geschaad). Ze wacht tot ze achttien is, dan kan ze versneld studeren. Ondertussen gaan de gelden die de school voor dit meisje krijgt gewoon door, maar werken ze nergens aan mee. Schandalig, maar zo is de maatschappij tegenwoordig.

IvK

14 opmerkingen:

  1. Hiermee (en na vele dossiers) is weer eens aangetoond dat gedrag en problematiek via diagnose gecontroleerd dient te worden, en niet op sociale speculaties.

    Nota bene wordt de j-GGZ (met diagnostiek en tuchtrecht-controle) nu afgeschilderd door de jeugdzorg-lobby en de napratende politiek als duur en vaak onnodig, zodat de echt dure ingang en doorgang tot dwang bij de jeugdzorg (via gemeenten) komt te liggen, en dat is een groot medisch risico.
    Een risico waarmee ge-experimenteerd wordt in jeugdzorg, en is dat niet een vorm van vivi-sectie? Geëxperimenteerd door.... sociaal werksters!

    Er was vastgesteld dat de jeugdzorg maar in ca. 5% evidence-based handelt.
    AMK en BJZ behoren tot deze dubieuze ingang, dat geen diagnostiek uit zichzelf kent; en daarom een vorm is van Russische roulette.

    90% van de opgesloten meisjes met problemen bleek met de UHP geen diagnose en daarmee geen therapie te hebben gehad onder toezicht van jeugdzorg! Problemen... en dan niet diagnosticeren en behandelen? Ja, alleen opsluiten; dat is jeugdzorg-zorg.

    72% van de OTS-sen bleek na 2 jaren 'jeugdhulp' niet tot verbetering te leiden, doch voor de helft wel tot verslechtering. Dat kan geen fabrikant zich veroorloven met producten; en hier gaat het om kinderen!

    Jeugdzorg is om een bepaalde begrijpelijke reden huiverig om (open) te laten diagnosticeren.
    Daarom zou de ingang niet bij (gemeentelijke) jeugdzorg moeten te liggen, maar bij de open-onderzoekende (en niet door jeugdzorg beïnvloede) j-GGZ-specialisten.

    Specialistische doelgroep-ingangen zijn veel meer toegesneden op de juiste hulp verstrekken, zonder dwang, met betere uitleg en alternatieven mocht een traject niet bevallen. De specialistische kennis verwatert dan niet, wat later wachtlijsten scheelt. En er hoeft na een decennium aanmodderen met de jeugdwet niet weer aan kennis-opbouw gewerkt te worden, wat (medisch!) ook weer een decennium duurt.... en al die tijd wachtlijsten!
    Dat met die jeugdwet is een gevaarlijk experiment. Decennia wachtlijsten en verbroddelde specialistische kennis is geen 'hulp' aan een lange generatie aan kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Johnny van der Horst3 maart 2014 om 16:17

    Verschrikkelijk... Dit gezin zou voor hun dochter contact moeten zoeken met dhr. van Ommeren van onderwijsconsulenten in Den Haag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is deze van Ommeren beter dan dhr. van Nuland? Van Nuland begint altijd over een leerbaarheidsonderzoek met eigen bijdrage van pakweg 1000 euro, verwijzing naar psychologen uit zijn vriendenkring én kijkt niet naar de achterliggende oorzaken (dat de school de schuldige is in vele opzichten). Meestal draait hij met de tegenpartij de kont met beledigingen naar ouder(s) toe.

      Verwijderen
  3. Zou Hitler kinderen achtergelaten hebben? Dan weet ik waar ze zitten.
    Volgens mij is de regering de kluts kwijt in het onderscheiden van wat 'gewoon' is en wat 'inhumaan' is.

    Als kind had ik last van een trage schildklier, altijd moe. Heb toch VO afgemaakt maar altijd commentaar dat ik nergens aan mee wilde doen, sliep op mijn lessenaar. Kreeg er gratis voorhoofdholteontsteking bij. Ik werd gepest.

    Vandaag de dag zou mijn moeder en mij bovenstaande ervaring niet bespaard zijn gebleven, scholen die doorgangspoorten zijn voor AMK meldingen, want er zitten allerlei gekken op scholen die er niet thuishoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De leraren op scholen tegenwoordig zijn niet bepaald intelligent. En je moet ze nooit op hun tenen gaan staan, want dan krijg je ze tegen je. Leerzaam item, zeg gewoon ja en amen, hoe vervelend ook. Praat met ze mee, steek ze veren in hun achterste en paai met hen.
    Dan heb je hele fijne leerkrachten namelijk.
    Kun je dit niet dan zal je eerlijkheid zich tegen je wreken ten koste van je gezin, zoals hier uit dit verhaal alweer blijkt. Een school die op eigen houtje doet aan een diagnose zogenaamd dankzij hun professionaliteit. Ze weten het dus beter? Iedereen weet dat GGD artsen, schoolartsen dus, mislukte huisartsen zijn en dat kan een venijnig staartje hebben, als betweter weten ze het natuurlijk beter dan de ouders. Hieruit blijkt bijvoorbeeld hoe een schoolarts een onderzoek saboteert ten koste van een kind. Helaas worden deze mensen nooit ter verantwoording geroepen. En zullen ze doorgaan met hun achterbaksheid.

    Trap noot in de val die zij op zetten.
    http://www.psychologische-manipulatie.nl/Technieken.html
    Lees en leer van de technieken die zij misbruiken. De oorlog was er niets bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is overduidelijk welke instellingen maar al te graag problemen kweken voor onze kinderen. En wat genieten $ ze ervan. Ooit op de houding van die 'zorg' leraren en 'zorg' ambtenaren gelet?

      Arrogant, onbeschoft, zelfingenomen, agressief/opdringerig, achterlijk gezwets, slechte vaardigheden in spraak, houding en luisteren, über-allesch, koppig, onvolwassen gedrag, sadistisch, wreed, slecht geschoold, geen gevoel/affectie, totaal geen sociaal vermogen, ongeïnteresseerd, schenden van regels en rechten richting kind en ouder(s) is de normaalste zaak.

      Ze zijn allen bereid wegens de zorg kinderen trauma's te bezorgen door te pesten, ja fysieke en psychische schade aanbrengen ... en nog veel meer. Maar zelf zien ze het niet.

      Psychische manipulatie komt voort uit angst dat uit verschillende hoeken komt. Bedreig eens een wilde beest, wat krijg je dan? Dat is wat er gaande is momenteel. Het beestje (ouders, kinderen, ouderondersteuners en anderen) vecht terug en valt aan. Dit noemen ze instinctief gedrag, de normaalste zaak van de wereld. Snapt iemand dat nog, de 'normaalste' zaak van de wereld?

      Wat is er toch aan de hand met de mensheid, doorgeslagen soms omdat er geld mee gemoeid is? Zoveel kinderen dood, zoveel kinderen ots-sen. Zoveel kinderen bestempeld. Je kan beter je kind thuis les geven of emigreren.

      Verwijderen
    2. Wat u schrijft over leraren is niet erg complimenteus.
      Mijn vader was leraar. En ouder natuurlijk.
      Wat ik mij herinner van mijn jeugd is, dat ik nooit iets te kort gekomen ben.
      Alles werd voor mij gedaan en geregeld. Echter, een gesprek met mijn vader heb ik nooit gehad. Ook thuis was hij de leraar en wist altijd alles beter.
      In het verloop van zijn leven raakte hij volledig verknipt. Op 54 jarige leeftijd maakte hij er een eind aan.
      U zou wel eens gelijk kunnen hebben!

      Verwijderen
  5. Er zijn ook nogal wat (jong) leraren met psychische problemen, die op een school les geven, maar hier niet geschikt voor zijn.
    Men zou leraren moeten testen op onbehoorlijk gedrag en minderwaardigheidsgevoelens. Want dat veroorzaakt o.a. de problemen, die zij veroorzaken voor ouders en kinderen. Het lesgeven zoals vroeger, is er al lang niet meer. In die tijd gaf men echt les aan de jeugd. Toen had je deze heisa niet. Als een kind bv spijbelde, kwam er een brief thuis voor de ouders en/ of een gesprek. Daarna was het geregeld.
    Was er sprake van onbehoorlijk gedrag, idem. Was een kind ziek, dan had men begrip. Toen was er overleg mogelijk en kon men alles aan. Kinderen met adhd en add en pddnos bestonden niet en iedereen zat gewoon in dezelfde klas. Niemand die er problemen mee had, strafwerk was een normaal middel om dit in de hand te houden nml.
    De klas was meer een geheel, en samen met elkaar. Tegenwoordig maakt men al problemen om niets, maakt het erger dan het is, en het liefst verwijderd men de kinderen, die "lastig" zijn, direct van een school. Want dat kost tijd en geld. Een gesprek van leerling met een leerkracht, kost al geld, dat gedeclareerd wordt zelfs. Waarbij ook nog eens gefraudeerd wordt met tijden.
    Als men maar gelden vangt, schandalig, dit is geen schoolse omgeving, dit is arbeit.
    Dit is kinderen stukmaken, met een stempel, omdat het een school zo goed uit komt. Het gaat niet langer om leerlingen,
    die onze toekomst zijn. (Onze kinderen). Dit gaat om het ego van een school die als beste uit de verf wil komen zonder teveel (in hun ogen) "Lastige probleemkinderen". Laten we aub eens ophouden met kinderen bestempelen als ze zg anders zijn. Weg met die etiketjes! Weg met die subsidies voor scholen, een school verdiend per kind 5000 euro per jaar!
    Dat moet voldoende zijn en als het niet anders kan, neemt de leerkracht zelf zijn broodtrommel maar weer mee, als er niet dagelijks een plak cake in de lerarenkamer ligt. Zo ging dat vroeger ook, dat geld moet besteed worden aan de kinderen niet aan de leerkrachten die bv met mobieltjes hun dag doorbrengen op een school ipv les te geven.
    Een leraar behoort volwassen gedrag te vertonen als het les mag geven aan kinderen.
    Hier is een kind twee jaar onnodig ziek geweest. Twee jaar in je jonge jaren, wat vreselijk en dit dankzij bemoeizucht van mensen die het zg beter weten.
    Die mensen zouden hun ontslag moeten krijgen, beter verdienen zij niet nml.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooowww wauw, je neemt de woorden uit mijn mond en het is nl 8000 euro per kind per jaar en 5000 euro per kind dat wordt overgeplaatst naar speciaal onderwijs. Wat ze vaak ook nog durven te doen zonder indicatie of onderzoek, omdat men het toelaat, want ze kennen de wegen niet.... Bij twijfel bel ik altijd 050. Dit is een organisatie die de ouders vertelt wat een school wel en niet mag volgens de wet. Zo heb ik voor mijn eigen kind voor elkaar gekregen dat hij niet zomaar verwijderd zou worden van school ....Het lag zogenaamd allemaal aan hem, maar de desbetreffende leraar zit nu al wel bijna een jaar overspannen thuis. Ik heb gedreigd met schoolinspectie en media en sindsdien laten ze hem met rust, maar het is van de zotte dat je als ouder zijnde eerst moet vechten om je kind rustig te kunnen laten leren ...ennuh homeschooling, nou ik ben helemaal voor.

      Verwijderen
  6. Hersenfunctie
    Meerdere studies laten verbanden zien tussen een lagere vitamine D-status en cognitieve achteruitgang. Een onderzoek liet zien dat een vitamine D-tekort het serotoninegehalte kan verlagen. Een serotoninetekort wordt in verband gebracht met het ontstaan van verschillende vormen van depressie. Mensen met voldoende vitamine D in het bloed hebben minder vaak depressieve gevoelens, laten meerdere observationele studies zien. Hoe vitamine D invloed kan uitoefenen op de hersenen is nog vrij onbekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vaak gaat het helaas zo, mijn jongste was te dik en groeide niet goed vond de schoolarts... Dit was zeer zorgwekkend, dit moest goed in de gaten gehouden worden. Dit kon namelijk wijzen op allerlei lichamelijke problemen.

    Dat dit in de hele familie ongeveer zo is gegaan en dat het altijd goed is gekomen was toeval...Na een jaar was hij slank en flink gegroeid. De schoolarts zei: "wat zal hij hard gelijnd hebben hiervoor." Mijn antwoord was dat ik dit al voorspeld had, omdat het mijn andere kids ook zo afging.

    Dat het zonder lijnen is gebeurd was volgens haar onmogelijk. Ik verzon dat volgens haar. In de boeken staat het tenslotte anders, nog steeds hebben ze niet door dat een kind niet uit een boekje komt, maar uit de buik van de moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is ongelofelijk om te lezen hoe jullie schrijven over leerkrachten in het algemeen en denken wijsheid hierover in pacht te hebben. Natuurlijk ook in dit vak worden fouten gemaakt. Hierbij treft het kwetsbare.. kinderen en ouders die zich niet gezien voelen. Een fout wordt veroordeeld en dat is logisch. Echter: wat meer respect voor mij en mijn collega's zou op zijn plaatst staan. De meerderheid van deze duizende mensen staat iedere dag voor uw kind klaar. En stelt uren per dag het welbevinden en leerproces centraal..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, maar er zijn naast veel goede leerkrachten ook slechte. En die laatste denken het juist heeel goed te doen. Ze voelen zich zo sociaal en betrokken en hangen de psychiater en detective uit. Overal vermoeden ze gezinsproblematiek en stoornissen. Bah je zou hun gekweel in de ZAT teams eens moeten horen.
      Omdat ze jou als ouder zo veel "gunnen" wordt je onder dreiging van AMK melding volstrekt onnodige hulpverlening in de maag gesplitst. Als dat niet lukt, omdat je goede reden hebt hiertegen in verzet te gaan, spelen ze het via de leerplichtambtenaar en blijven zelf buiten schot. De lpa verschuilt zich achter signalen op school ( informanten ) en daar zit je dan met je goede gedrag bij de kinderbescherming. Gelukkig geloofde kinderbescherming mij als ouder ( hulde, mag ook eens gezegd worden ) en is dit verhaal mede dankzij steun huisarts totaal van de baan. Maar wat kost dit de maatschappij wel niet. Alle tijd, die de medewerker van de kinderbescherming aan dit geval rond ons gezin moest besteden , kon niet besteed worden aan kinderen die echt in de knel zitten.
      Alles bij elkaar minstens 3 werkdagen. Wordt echt kotsmisselijk van deze tendens.
      ( deze schoolarts terreur staat dus niet op zichzelf , maakte ook zoiets mee )

      Verwijderen
  9. Ik vraag me af wat is normaal gedrag dan? In deze hectische bordeline time niemand is gelijk aan een ander, want ongeacht huidskleur, ras of taal en we zijn zo als we zijn!

    BeantwoordenVerwijderen